Pages

Saturday 9 April 2011

DAP main kasar?

Salam sejahtera..

Semalam aku terlihat banner yang menarik perhatian ku. Banner yang aku maksudkan adalah banner DAP. Banner tersebut telah menyampaikan sebuah mesej yang amat ketara dan aku rasa sangat kasar. 





"30 years, enough is enough! Taib MUST GO!". Itulah yang tertulis di banner yang aku lihat. DAP tidak sepatutnya membuat penyataan seperti itu.Kerana  penyataan begitu terlalu kasar. Cuba fikir bagaimana rasa kita kena halau dari rumah sendiri? Pernahkah BN menghina parti-parti pembangkang secara terang-terangan? Aku amat tersinggung dengan penyataan "Taib MUST GO!" itu. Kerana bagiku mereka langsung tidak bersyukur dan menghargai jasa-jasa yang Ketua Menteri kita telah taburkan selama ini. 



Aku tidak berniat untuk mengeluarkan penyataan-penyataan berbaur perkauman tapi cuba kita lihat, selama ini di Sarawak, bangsa manakah memonopoli bidang perniagaan?? Bangsa manakah yang mempunyai purata terbesar antara golongan yang kaya raya di Sarawak?? Tetapi tetap juga mereka tidak bersyukur dengan menyatakan "Taib MUST GO!". Sedih bila melihat kelibat rakyat yang senegara dengan ku. Seolah-olah kita semua ini bukan di dalam negara yang sama.




Akhir kata, buka mata, buka minda.








0 comments: