Pages

Thursday 7 April 2011

Roket Gila duit?

Salam sejahtera...

Beberapa hari yang lalu, aku balik dari hantar barang kat kawan. Kebetulan traffic light berwarna merah, aku berhenti lah. Di hadapan aku, aku ternampak ada kemalangan yang telah berlaku dan aku tak tahu macam mana boleh berlaku kemalangan tersebut. Aku ambil kesempatan untuk ambil gambar sementara lampu isyarat masih merah.







Kemalangan tersebut melibatkan Produa Myvi dan sebuah motosikal. Aku hanya mengambil gambar sahaja. Tapi, bukan aku yang memandu, aku hanya menumpang. Sebenarnya, apa yang aku nak sampaikan ialah, kita seharusnya jangan perlahankan kenderaan sekiranya kita hanya melihat atau hendak mengambil gambar. Ini akan menyebabkan kesesakkan lalu lintas. Sekiranya anda hendak menolong, sila berhenti di tepi dan bkn memandu pelahan-lahan gara-gara hanya untuk melihat saja. Jika hendak menghulurkan bantuan, sila berhenti ditepi jalan.

Bukan setakat itu sahaja aku nak kongsi dengan kamu semua. Ada lagi yang menyedihkan daripada kemalangan itu. Ini tentang gambar yang aku letak kat bawah ini.





Ini yang aku maksudkan dari tadi.. Banner yang bertulis "Where has all our money gone?" telah digantungkan di salah sebuah bangunan. 

 (gambar asal sebelum di "crop" kn)


Kenapa nak cakap pasal DUIT? Aku hairan lah, sikit-sikit pasal duit. Aku rasa kalau DAP menang sekali pun, belum tentu lagi GAJI aku naik dan belum tentu lagi harga barang di pasaraya turun. Aku bukan nya nak kondem DAP, tapi mengapa perlu mengaitkan DUIT dalam kempen sedangkan tajuk paling penting adalah pentadbiran yang efektif dan pembangunan yang sekata. Kita kena syukur dengan apa yang kita ada. Aku percaya kalau DAP dibagi duit banyak belum tentu ada perubahan.

Akhir kata, buka mata, buka minda.


0 comments: